Webshop Succes Case | JASJEHANDTASJE.NL

JASJEHANDTASJE.NL

"Jasjehandtasje verkoopt gave musthaves voor elke kledingkast".

 

Ruim twee jaar geleden kwam Jasmijn van Jasjehandtasje bij ons met de vraag of wij de volledige online marketing en webshop ontwikkeling inclusief beheer wilden verzorgen.

Na een goed gesprek zijn wij aan de slag gegaan met het opzetten van een complete online marketing campagne. Als basis zijn wij begonnen met een zoekwoorden onderzoek en het optimaliseren van de website om de gebruikerservaring en organische positie in zoekmachines als Google te verbeteren. Om een goede organische positie te behalen hebben we veel on-page SEO werk verricht en zijn we wekelijks bezig geweest met het opbouwen van kwalitatieve links.

Toen we wisten welke zoekwoorden veel potentie hadden en dat de website technisch helemaal in orde was zijn we verder gegaan met de volgende stap, het aantrekken van meer bezoekers. Hiervoor hebben we verschillende kanalen ingezet en zijn we erachter gekomen dat met name advertenties en shopping campagnes op Facebook en Instagram voor een boost in bestellingen zorgden met een goede ROAS (rendement op advertentiekosten). Hier zijn we ons door verloop van tijd dan ook steeds meer op gaan richten.

Inmiddels zijn we twee mooie jaren verder en hebben we samen veel mooie resultaten bereikt. Een aantal van deze resultaten zijn

 

  • Een Facebook pagina met 33.000 volgers en een bereik van ongeveer een half miljoen per week!
  • Een toename in website bezoekers van 82,15% naar 219.416 in 2018 ten opzichte van 2017.
  • Een toename in opbrengsten vanuit de webshop van 34,80% in 2018 ten opzichte van 2017.

Doordat we de juiste middelen hebben weten in te zetten en de doelgroep van Jasjehandtasje goed hebben leren kennen zijn de webshop artikelen bijna niet aan te slepen!