Heb je weer eens de zoveelste Facebook campagne opzet? | King webmarketing

Heb je weer eens de zoveelste Facebook campagne opzet?

Het geld klotste tegen de muren…

Als je geld wilt verdienen met jouw webshop, dan is er één actie die je moet uitvoeren.Deze actie is zo gepiept. Je drukt namelijk op de tover button.

Daarna kan je het niet meer aan. Al die orders en pakketjes die de deur uit moeten. Om het nog maar niet te hebben over de werving van al dat personeel dat er bij moet…

Voor je hierop drukt moet je wel nadenken of je wel zoveel succes wil.

Ik hoor je denken: “Wat lult die King toch allemaal weer..”.

Helaas, er is geen tover button waardoor jij over 2 maanden een Lamborghini gaat rijden.

Gelukkig is er wel een strategie om langdurig succes te creëren. Je moet er alleen wel heel wat voor doen.

Toen ik met mijn eigen webshop een ROAS behaalde van 731% en vervolgens 1455% begon ik warm te worden. Het is heerlijk om een strategie te hebben die werkt (na meerdere pogingen die mislukten)

Mocht het je nog niet lukken om te winnen met online advertising en vraag je je af welke garantie ik je kan geven? Dan doe ik even een mooie quote:

“De formule voor succes kan ik je niet geven. Die voor falen wel. En die luidt: het iedereen naar zijn zin willen maken.”


Zelfde campagne maar dan 1 fase verder geoptimaliseerd in een kortere periode van 1 week is goed voor een 
1455% ROAS. 

Waardoor kwam deze stijging? Dit had ook te maken met de maanden waar we inzaten Q4

Maar het begon bij überhaupt gebruik te maken van retargeting oftewel alle websitebezoekers opnieuw benaderen met advertenties. (ja hoe simpel kan het zijn?)

Daarnaast de Facebook pixel volledig optimaliseren met de belangrijkste events die je wilt meten (pageview, productview, add to wishlist, add to cart, checkout,)

Daarnaast goed gebruik maken van de verschillende funnel fases, dus van geen bezoeker tot bezoeker tot koper:

 

Ik kan me voorstellen dat je tegenwoordig niet meer uit elkaar kan halen wie oprecht een expert is. Wat mij altijd geleerd is dat is: ”practice what you preach”. Dit betekend dat ik zelf ook door de ellende ben gegaan en totaal niet winstgevende campagnes draaide voor mijn eigen webshop.

Het komt je niet aanwaaien. Je moet er keihard voor werken en dat lukt niet iedereen, sterker nog maar 9 op de 10…Wil jij ook een keer opschalen met jouw Facebook Ads en ben je klaar met dat aangekloot, dan heb ik goed nieuws… (mooie intro hé?)

Na +10 jaren in e-commerce te hebben gezeten, heb ik het meeste wel meegemaakt en voelt het dan ook logisch om mensen te helpen met een e-commerce business.

Dus wat gaan we doen en wat heb jij er aan?

Samen met jou ga ik in gesprek over jouw e-commerce strategie en leggen we de knelpunten bloot en focussen we vooral op online advertising als beginpunt en maken een plan van aanpak om op te schalen of om überhaupt een stap verder te komen met jouw merk of webshop.

Klik dan hier en boek een sessie van 30 minuten