Waarom jouw concurrent het beter als jouw doet met Online Advertising | King webmarketing

Waarom jouw concurrent het beter als jouw doet met Online Advertising

Hola Webshop eigenaar/eigenaresse of e-commerce manager 🙌

 

Vandaag wil ik het graag met jou hebben over een groot probleem waar ik veel webshop eigenaren mee zie worstelen, zelfs nog voordat zij hun ad account openen in de ochtend.

Dit is de nummer één reden die veel webshops tegenhoudt om op te kunnen schalen.

Deze reden heeft niks te maken met andere factoren die kunnen kunnen spelen in het online landschap zoals trends, conversiepercentages, media inkoop of andere concrete marketing problemen die wel of niet kunnen spelen in de webshop.

Vaker wel dan niet ligt de oorzaak van het probleem waarom het maar niet lukt om op te schalen bij jou als webshop eigenaar dan dat er problemen zijn met de advertenties.

Jij bent de voornaamste reden waarom je opschaalt. Mensen staren zich namelijk vaak dood op de eerste ROAS en staan niet stil bij de waarde van een klant over de lange termijn. Dit is de verkeerde insteek. Zie het als een klantenwerving model i.p.v. een acquisitie model. De reden waarom je niet opschaalt is omdat je teveel naar de eerste order kijkt.  

Geen zorgen, ik ga het zometeen hebben over de advertentie kant van het verhaal en zal je geen slap mindset verhaal vertellen die je van andere ‘coaches’ hoort.

Desondanks, wanneer het aankomt op e-commerce zie ik dit keer op keer weer terug.

Webshops worden winstgevend met rond de € 100,- per dag aan advertentiebudget. Hiermee halen ze in sommige gevallen tot € 10.000,- aan inkomsten mee binnen.

Wanneer het echter aankomt op groeien en opschalen, dan zetten ze simpelweg niet door.

Opschalen is een groot onderwerp in onze branche met een heleboel gesprekken.

Veel mensen hebben het beeld dat het een groot ROAS etend monster is en dat zodra ze beginnen met opschalen de kosten per conversie omhoog vliegen en de inkomsten als een kaartenhuis ineen vallen.  

De realiteit is echter dat wanneer je weet hoe je op een goede manier advertentiebudget inzet, opschalen helemaal niet zo moeilijk is.

Er zijn een aantal uitdagingen.

In de meeste gevallen is er een enorme mentale barrière die mensen weerhoudt om op te schalen.


Vaak zijn ze:

  1. Tevreden waar ze op het moment staan waardoor ze zichzelf niet uitdagen om te groeien.
  2. Bang dat opschalen hun winst zal verpesten.

Wat het geval ook is, ik wil er graag het volgende over zeggen…

Als je tevreden bent met waar je nu staat, dan is dat natuurlijk geweldig. Gefeliciteerd.

Maar bedenk wel dat je de grootste hindernis die er is in de online marketingwereld al overwonnen hebt. 

Je hebt het namelijk voor elkaar gekregen om conversies te genereren.

Dit is zonder twijfel het grootste uitdaging in dit vakgebied en dit is tevens de reden waarom het zoveel mensen niet lukt om succesvol op te schalen.

De nummer één reden in e-commerce waardoor zoveel bedrijven ten onder gaan heb jij al overwonnen!

Dus grijp jouw kans! Schaal zo goed mogelijk op, dit is tenslotte peanuts vergeleken met de uitdagingen die jij al hebt overwonnen om hier te komen. Daarnaast zal dit jou een veel hogere ROI opleveren dan al jouw andere inspanningen.

Als tweede zijn mensen vaak bang dat kun inkomsten naar de knoppen gaat. 

En zoals ik al eerder zei: als je alles doet wat ik jou tot nu toe geleerd heb,  dan zal dit geen probleem zijn. 

Het belangrijkste  bezwaar dat ik daarop verwacht is: “Mijn markt is niet groot genoeg.” of “Ik heb saturatie bereikt.”

Maar heb je het uberhaupt al opgedeeld in 3 fases? Oftewel de top, midden en bottom funnel?

De wat ?! 😅 het is geen rocket science

Topfunnel -> Hier gaat het meeste adspend heen, omdat dit de bezoekers zijn die nog niet bekend zijn met jouw merk of webshop.

Middenfunnel -> Hier pak je alle bezoekers aan en mensen die veel interactie hebben getoond

Bottom -> Hier upsell je alle koppende klanten

Klinkt logisch hé? I know maar dan is het ook logisch dat je Topfunnel nodig is om je klanten op te warmen toch?


Sta stil bij het volgende:

Je kunt € 1.000,- per dag, per 1.000.000 mensen in jouw doelgroep uitgeven.

Ik durf te wedden dat wanneer je € 1.000,- per dag uitgeeft, er veel meer dan 1 miljoen mensen zijn die sterk overeenkomen met jouw doelgroep en ook klant kunnen worden.

Oftewel, je bent nog niet eens in de buurt van jouw max. Dus schaal op!

Ik hoop dat dit een goede motivatie is voor jou om je grenzen te verleggen en jouw online groei te laten exploderen.

Voor de één kan het lastig zijn om alle puzzelstukjes samen te voegen. 

Voor andere kan het zo zijn dat je liever iemand anders de werkzaamheden laat uitvoeren.

Mocht jij jezelf hierin herkennen, dan heb ik iets speciaal voor jou. Check de volgende link:

https://kingwebmarketing.nl/calendly/


Wees niet bang om jouw uitdagingen te overwinnen.


Robin King 👑