Hoe kan je extra waarde bieden als bedrijf met een kleine webshop?

extra waarde kleine webshop

Er zijn steeds meer webshops en daardoor is de concurrentie groot. Vandaag de dag is het moeilijk om te concurreren tegen grote spelers zoals Bol.com en Amazon. Maar er zijn manieren waarop je meer waarde kan creëren, waardoor klanten eerder voor jouw producten kiezen in plaats van voor de producten van grote bedrijven. Heb je een kleinere webshop en wil je meer waarde creëren, maar weet je niet hoe? In deze blog geven wij een aantal tips waarmee je dit kan doen. Dus lees gauw verder!

Laat je persoonlijkheid terugkomen in de webshop

Allereerst is het goed om persoonlijkheid te laten terugkomen in je webshop. Mensen besteden namelijk liever hun geld uit aan producten van winkels met een persoonlijke touch. Maar hoe doe je dit? Denk bijvoorbeeld aan een webpagina met informatie over jezelf/de medewerkers en over je passies. Dit kan je ook laten terugkomen in andere kanalen, zoals op sociale media of een ondertekening van de nieuwsbrief.

Geef kleine promotie artikelen mee bij verkoop

Daarnaast kan je ook extra waarde creëren door middel van promotie artikelen bij de verkoop van producten. Je kan bijvoorbeeld een handgeschreven kaartje meesturen met het verkochte product. Klanten voelen zich hierdoor speciaal en hechten meer waarde aan je bedrijf. Dit kost weinig moeite, maar heeft een groot effect. Ook kan je een kortingscode meesturen voor de volgende bestelling.

Toon je expertise door middel van een blog

Een andere manier om meer waarde te creëren is door middel van een blog. Hiermee kan je laten zien dat je verstand hebt van de producten en/of diensten die jij verkoopt en daardoor vertrouwen klanten het bedrijf en de expertise meer. De blog kan je eventueel ook gebruiken voor andere marketingdoelen.

Zet sociale media in

Ook kan je sociale media inzetten voor een hogere klantwaarde. Als je kijk waar je klanten behoefte aan hebben, dan kan je met sociale media daarop inspelen. Ook blijven jouw klanten aan je denken wanneer je regelmatig een bericht plaatst. Met een giveaway actie kan je ervoor zorgen dat meer mensen jouw bericht delen, liken en zorg je ook voor een hogere waardering.

Maak gebruik van eigen merchandise

Tot slot kan je bij het verkopen van producten ook gebruik maken van eigen merchandise. Zo kan je bijvoorbeeld bij de verkoop standaard een product met logo meegeven. Vervolgens wordt dit product gebruikt en meegenomen naar evenementen of activiteiten. Meer mensen zien dan jouw bedrijf. Denk aan een leuke fles of tassen bedrukken met logo.

Gerelateerde berichten